Motivasjon

Det å være troende (å tro på vår Herre Jesus), handler ikke bare om å lese bibelen, gå i kirka og ære god mot andre; det handler også om å kunne ta godt vare på seg selv.
Bibelen sier blant annet; «Vet dere ikke at dere er Guds tempel, og at Guds Ånd bor i dere?» (1 korinterbrevet 3:16).

Forestill deg at alt du gjør med deg selv, gjør du også med Han som bor i deg; nemlig Den Allmektige Gud. Vi har derfor en ekstra plikt til å ta ekstra vare på oss selv som Guds barn; både Hans-og vår egen skyld.

Det handler om en lydighet til å gjør noe bra for deg selv i første rekke , eller rettere sagt, å bli motivert til å ta bedre vare på deg selv når du forstår Hvem som bor i deg 🙂
Bruk gjerne litt tid til å tenke litt mer over hva du egentlig putter i deg daglig; hva det gjør med deg i lengden (både fysisk og psykisk); hva du bør eventuelt endre på av livsstilen din; og ikke minst hva du kan fortsette med 🙂

Litt egenpleie og fysisk aktivitet hører selvsagt med. Dette handler absolutt ikke om å se såkalt perfekt ut eller å oppnå en såkalte perfekte figur (men man vil jo selvsagt få frem en bedre utgave av seg selv, etterhvert som over tid, blir flinkere til å ta bedre vare på seg selv).

Ekstra motivasjon; Husk at det du ikke klarer å få til på egen hånd (som for eksempel å komme i gang med trening eller i det hele tatt klare å endre på kostholdet) det kan du alltid be vår Herre Jesus om hjelp til ❤ Husk at Han har blant annet sagt;
«Hvis dere forblir i Meg, og Mine ord forblir i dere, kan dere be om hva dere vil, og det skal bli gjort for dere« (Johannes 15:7). For en motivasjon; du faktisk be om å bli fylt med glede for fysisk aktivt, eller rettere sag, glede for en sunnere livsstil ❤

Jeg syn alltid at det er mye enklere å komme i gang når man vet at man har støtte bak seg; og hva er vel bedre enn at man kan be til vår Herre Jesus om hjelp til så bra som dette?
Lykke til, stå, dette skal vi klare sammen 🙂 🙂

Reklamer