Thank You Father in Jesus name – Del 2

Les del 1 HER;

…Han er Den som ser at du virkelig prøver. Den som virkelig ser hva du går igjennom, og som trofast står ved din side når andre svikter og later som om de ikke ser hva som foregår. Han er Den som fyller livet ditt med de rette personene. Den som får deg til å både synge å danse når du minst venter det. Han er Alpha og Omega, begynnelsen og slutten. Veien, sannheten og livet. Han er Den som aldri starter noe som Han aldri avslutter. Han er vår talsmann og forsvarer. Han er Den som kan gjøre overmåte mye mer enn alt vi ber om eller kan tenke på (altså langt mer enn vi kan drømme om). Han er Den som fyller oss med både styrke, visdom og mot. Det er virkelig ingen som kan ta Hans plass. Ingen over, og ingen ved siden av. Han er å være vår klippe, vårt tilflukt og håp. Ja vår Herre Jesus er helt enestående. Han er Den som alltid kommer med de rette ordene som virkelig lader opp vårt indre styrke, når utfordringene nærmest oppleves uoverkommelige; Har du for eksempel opplevd det å delta i en samtale, der de fleste ordene som blir sagt, nærmest bare går forbi deg; helt til noen sier et bestemt ord eller en bestemt setning som bare fanger deg helt totalt? Slik kan det oppleves når Gud snakker direkte til oss, som for eksempel når presten (under en Gudstjeneste), sier noe fra bibelen som nærmest vekker deg til livet; Det er nesten som man kan begynne å lure på, hvordan presten visste at var akkurat det man satt å tenkte på. Når Gud eller snakker til meg mens jeg selv leser i bibelen, så er det som om viss ord eller bibelvers fremhever seg mer enn andre, det er nesten som om det kommer ekstra lys over disse ordene – som for eksempel;

«Vær sterk og ved godt mot, frykt ikke eller vær redd for dem; for Herren din Gud er Han som går med deg. Han skal ikke svikte deg eller forlate deg» (5 mosebok 31:6).
«Frykt ikke, for Jeg er med deg; vær ikke forferdet, for Jeg er din Gud. Jeg vil styrke deg, ja, Jeg vil hjelpe deg, ja, Jeg vil holde deg oppreist med Min rettferdige høyre hånd» (Jesaja 41:10).

«Har Jeg ikke befalt deg? Vær sterk og ved godt mot; vær ikke redd, og vær heller ikke forferdet, for Herren din Gud er med deg, hvor du enn går» (Josva 1:9).

Og «Hvis Gud er for oss, hvem kan da være i mot oss» (Romerbrevet 8:31) ♥

Jeg tør nesten ikke å forestille meg hvor jeg hadde vært eller hvordan livet mitt ville sett ut den dag i dag, om ikke vår Herre Jesus hadde vært høydepunktet i det. Jeg er endelig klar for å avslutte et vondt kapittel, takket være Han. Det har vært et langt løp og en hard prøvetid, men Herren har aldri sviktet meg på noen som helst måte. Hadde det ikke vært for Han, så hadde jeg gitt opp på noe som jeg virkelig brenner for, på grunn av motgang fra andre. Vi er bare mennesker, så når vi møter på tøffe utfordringer så har man som oftest lett for å tenke at den beste løsningen er å bare gi opp og gå en annen vei; dermed blir det også ganske naturlig å råde andre til å gjøre nettopp dette. Men vi må ikke glemme at vi er faktisk langt sterkere enn vi tror, ettersom vi er skapt i Guds bilde (link); Det er uten tvil langt mer indre styrke under dette sjokolade kinnet mitt enn det vises på utsiden; nemlig Jesu styrke.

Husk at du som Guds barn vil aldri måtte gå igjennom noe som helst alene, eller bære noe tungt (som livets tøffe utfordringer på egne skuldre). Vår Herre Jesus gav aldri opp med å overbevise meg om nettopp dette; at Han var mer enn villig til å stille opp for meg, faktisk ikke bare stille opp, men til å ta selve kampen for meg. Bibelen er virkelig en fantastisk bok, det er en bok full av ord Den Allmektige Gud; Ja den er rette og slett en kjærlighets bok, full av ord som igjen er full av Hans mektige og gode kraft. Og det er nettopp på grunn av denne gode kraften, at jeg ikke ønsker å vær bitter mot noen på noe som helst måte, men be Gud om hjelp til å legge det vonde bak meg, og å heller ha fokus på det som virkelig betyr noe; Som for eksempel det å spre Hans godhet og kjærlighet, og å vise andre at uansett hvor man befinner seg i livet her og nå; så er det ingenting som er umulig for vår Herre Jesus. Absolutt ingenting! ♥

Gud velsigner deg som leser dette, i Jesu navn ♥ Amen.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s