Thank You Father in Jesus name – Del 1

Jeg kan fremdeles ikke la være å lure på, hva lille meg har gjort for å fortjene så mye kjærlighet fra Den høyeste Gud. Men sannheten er at det er ikke hva vi gjør, eller hvem vi er som får Gud til å elske oss. Guds kjærlighet er ikke basert på hvor imponert Han er av oss i forhold til sånn og sånn; Han elsker Kari som jobber som vaskehjelp, like mye som Han elsker Nina som er lege. Han elsker oss heller ikke ut i fra hvor snille eller populære vi er blant andre, men Han elsker oss helt enkelt fordi Gud i selg selv er kjærlighet. Vår Herre Jesus som er mellommannen mellom oss og Gud Faderen, er det perfekte bilde av Gud. Han var bokstavelig talt et levende bilde av Gud da Han vandret her på jorden for ca to tusen år siden. Men selv om vi ikke kan se Han like fysisk synlig som for eksempel Hans disipler gjorde den gang da, så er Han fremdeles i blant oss og utfører de samme miraklene som vi leser mye om i Bibelen; gjennom Hans enorme gode kraft.

Han er Ordet (Guds ord, bibelen) som var helt fra begynnelsen, før noe som helst ble skapt (før verden, universet og oss), og det er Han Johannes snakker om når han skriver; «Og Ordet ble til kjød og tok bolig iblant oss, og vi så Hans herlighet, den herlighet som Den enbårne har fra Faderen, full av nåde og sannhet» (Johannes 1:14). Hans kraft er så full av godhet at den kan få deg til å strekke ut armene og hoppe av glede, selv om du for bare et par sekunder siden var så langt nede, at ikke orket mer, men har bare lyst å gi opp; ja så mektig er Gud. Han er som Den mannen/kvinnen som hilser deg med et kjærlig smil som nesten får deg til å smelte, i det du kommer inn av døren etter en lang og stressende arbeids dag; til tross for at du ser trøtt og sliten ut (helt dratt i ansiktet); Eller bestevennen som alltid får deg til å smile og å tenke nytt, uansett hva man går igjennom.

Han er så full av godhet at Han lar oss aldri gå igjennom livets vanskelige utfordringer, uten å gi oss noe som kan fylle oss med både håp og styrke, mens vi venter på det vi har bedt eller fortsatt ber Han om; ja mens man venter på at Han skal bevege Seg i livet vår, (venter på at Han skal gjør noe i forhold det man går igjennom). Eksempler på dette kan være en spesiell person, en spesiell oppgave, ord fra bibelen eller at Han bokstavelig talt omslutter oss med Hans kraft (altså klemmer deg, en opplevelse som er bare helt ubeskrivelig fantastisk). Han vil fylle deg med så mye håp at du vil ikke lenger tvile på at Han virkelig er der, om Han virkelig bryr seg om deg, eller om Han kommer til å oppfylle det du har bedt Han om. Rett og slett et håp som øker din tillit til Han; håp og styrke som gjør at du klare å holde ryggen rett og motet oppe, til tross for at du fremdeles befinner deg midt i en tøff utfordring. Det største håpet finner man uten tvil i bibelen (fra Guds ord).

Ingenting kan målbindes med vårt personlig forhold til vår Herre Jesus. All råd og tukt (irettesettelse) som kommer fra Han angående vårt liv, er virkelig til vårt beste; selv når Han sier ting vi helst ikke ønsker å høre, eller viser oss noe som vi ikke nødvendigvis liker. Hans irettesettelser er alltid rettferdige og gjort med kjærlighet; for å enten lære oss noe, styrke oss eller gjør oss til bedre personer; Bibelen sier blant annet; «For den Herren elsker, den rettleder Han, slik som en far gjør med den sønn han elsker» (ordspråk 3:12). Han avslører aldri noe negativ ved oss, som Han ikke er villig til å hjelpe oss med å forbedre oss i.
Bibelen sier også at «Det et bedre å sette sin lit til Herren enn å ha tillit til mennesker» (salme 118:8). Det kan jeg ut fra erfaringer skrive under på, uten at det på noen som helst måte er ment for å henge ut noen, eller klage for den slags skyld, men rett og slett fordi det er sant. Ingen er mer trofast , tålmodig eller mer forståelsesfull enn nettopp Han.

Gud er faktisk så trofast at Han kan aldri lyve,

det betyr at at når Han gir deg et løfte, så kan du forsikre deg om at det løfte vil gå i oppfyllelse. En annen ting er at Gud blir aldri sliten, og Han blir heller aldri lei av høre på oss uansett hvor mange ganger vi har behov for å snakke om noe. Vi kan heller aldri spør Han om noe som er for tåpelig, for Han bryr seg om absolutt alt ved oss. Vi kan aldri spør Han om noe som er for vanskelig eller for komplisert ettersom ingenting er umulig for Gud, men det er dessverre mange som ikke får opplevd Hans kraft i deres liv, fordi de ikke har nok tillit til at Han er mektig nok, til å oppfylle det de ønsker av Han. Og best av alt er at, vår Herre Jesus har alltid tid til oss, uavhengig av hvor mange som kommer til Han på en gang (ingen kølapp, og ingen venteliste)….

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s