Joy of Jesus

For en som er veldig fersk i troen og ikke har opplevd Herren fullt ut enda; Så må jeg ærlig innrømme at jeg vet ikke, om jeg noe gang vil bli så vant med kraften av Hans nærvær; at den ikke lenger får meg til å danse og nærmest hoppe av glede. Det er så unikt; så vakkert; så trygt og så fredfullt.

Jeg skulle så inderlig ønske det fantes en perfekt måte å uttrykk min takknemlighet til Vår Herre Jesus Kristus på. Akkurat nå føles det som om begeret mitt flyter over av glede og takknemlighet, så mye at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Dette må være den type glede som bare Herren kan gi; en slik glede som overvinner alt; en glede jeg aldri trodde fantes.
Ja det kjennes så stort at jeg spør med gledestårer, hva har jeg gjort for å fortjene dette; det at Den høyeste Gud, tar Seg tid til å komme ned til lille meg, som på ingen måte har noe som helst å tilby Han. Han eier jo alt, kan alt og vet alt. Han er Alfa og Omega, Begynnelsen (ja Han var før hele universet ble skapt) og Enden (for Han vil alltid forbli). Ingenting på jorden, i himmelen eller i universet kan målbinde seg med Han. Han er rett og slett Den ene og sanne Gud, Jehova. Han er uendelig ubeskrivelig, herlig og full av nåde altså masse masse godhet); ikke for å glemme tålmodighet.

Ja det er virkelig en glede å kunne dele dette vitnesbyrdet, om at Gud virkelig full av kjærlighet. Jeg skal ærlig innrømme at det å sette sin lit (sin fulle tillit) til Herren, ikke bare er som en dans på rose, men Han kommer sannelig alltid til den som venter tålmodig på (bønne) svar fra Ham. Tidligere var jeg overbevist om at ekte glede, kom blant annet fra materialistiske saker, flest mulig likes på facebook og lignende; ettersom det er dette de fleste av oss søker etter. Men nå har jeg blitt motbevist dette med glans; ekte glede kommer sannelig innenfra, og kan bare fås fra vår Herre Jesus

Gud ønsker selvfølgelig at vi skal ha et godt liv med masse fine ting og gode opplevelser. Men jeg tror absolutt at Han først og fremst ønsker, at vi skal bli kjent med Han først, og virkelig oppleve Hans sanne kjærlighet for oss, og bygge et forhold med oss; Før Han i det hele tatt gir oss noe annet. Og ut i fra min egen erfaring, så må jeg innrømme at jeg ønsker heller å bli fylt med ekte glede fra Han, enn å søke etter en såkalt glede fra dyre klær, sko og andre materialistiske saker; Glede fra ting som dessuten ikke varer evig; i motsetning til vår Herre Jesus og Hans ubeskrivelig kjærlighet til oss ❤

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s